вівторок, 4 червня 2013 р.
Бізнес-речі використовують Інтернет не гірше людей за допомогою сервісів M2M
Кілька років тому за підрахунками аналітиків кількість речей, підключених до інтернету, перевищило кількість людей, котрі ним користуються. Тому, крім інтернет-сервісів для приватних споживачів і бізнесу, сьогодні активно розвиваються сервіси орієнтовані на «машини» (сегмент M2M). Формально до нього можна віднести навіть автоматизовані термінали продажу послуг або продуктів.
Єдині галузеві стандарти, які забезпечували б сумісність «всього з усім» поки відсутні. Але певні переваги від інтернету речей і сервісів M2M малий бізнес може отримати вже на сьогоднішній стадії їх розвитку. І вже отримує від деяких з M2M сервісів, які можуть спростити існування бізнесу:
- Автоматизований збір свідчень лічильників і датчиків. M2M забезпечує найширші можливості для моніторингу та управління станом обладнання. Наприклад, можна організувати систему стеження за автомобілями, що знаходяться на виїзді в компанії, яка обслуговує комп'ютери і мережі. Система автоматичного пошуку найближчого вільного співробітника на подобі тієї, що використовується в таксі, значно спростить логістику, якщо мова йде про обслуговування більш ніж пари десятків клієнтів, та ще й на території, схильної до акумулювання пробок.
- Віддалений моніторинг ІТ-інфраструктури. Віддалений моніторинг - це той же самий збір свідчень з датчиків, тільки в цьому випадку датчики часом виявляються програмними, а не апаратними. Маючи набір постійних клієнтів і можливість віддалено моніторити їх ІТ-інфраструктуру по ряду найбільш важливих показників, сервісна компанія зможе частково навіть планувати своє навантаження.
- Веб-розвідка даних про клієнтів. Цільова аудиторія продукту, запланована продажниками, часом не збігається з його реальними споживачами. Тут криється велика проблема маркетингу: всі рекламні кампанії спрямовані саме на цільову аудиторію, але ж набагато більшої ефективності можна було б домогтися, якщо трохи відкоригувати її убік реальної групи клієнтів. У цьому допоможуть автоматичні веб-агрегатори, які відстежують активність клієнтів, в соціальних мережах або на сайті компанії.
- Власна безпека. Зараз вже навіть інтернет-провайдери надають послугу віддаленого спостереження за подіями в офісі / вдома з камер безпеки. Причому, з класу «преміум» ці послуги вже поступово перейшли в розряд «звичайних», як і позавідомча охорона приміщення.
- Автоматизація певних етапів замовлення послуги або продукту. Приміром, за допомогою М2М у великих містах деякі магазини вже мають «дзеркало» в інтернет і допускають резервування товару на складі перед особовим відвідуванням магазину через додаток для смартфонів. Повною мірою ця функція, звичайно, не відноситься до інтернету речей, але часто з ним асоціюється. Для організації подібного сервісу абсолютно не обов'язково мати мільярдні обороти. А переваги в наявності: з одного боку, за такої схеми роботи клієнт не їздить даремно. З іншого - компанія отримує додаткові іміджеві переваги.