середа, 5 червня 2013 р.
Вибух інноваційного бізнесу
З появою нових технологічних можливостей зберігання і обробки інформації, а також зі значним зростанням потужності устаткування і здешевленням систем зберігання, відбувся вибух бізнесу, заснованого на таких інноваціях.
За $ 600 зараз можна придбати диск, на якому вистачить місця для всієї світової музики. Щодня створюється величезний масив інформації, і ведеться активний обмін нею за допомогою різних інструментів: в мережі Facebook щомісячно з'являється понад 30 млн постів, щохвилини на YouTube викладається 72 години відео, в грудні 2012 р. comScore зафіксувала більше 1,4 трлн операцій з даними.
Уміння витягати корисну інформацію з величезного масиву даних означає стрибок у конкурентності та продуктивності бізнесу, і, як наслідок, якісні його зміни. За оцінками консалтингової компанії McKinsey, розумне використання «великих даних» дасть можливість тільки в ритейлі наростити операційний запас на 60%.
Низькі ціни та широкий асортимент е-комерції дає можливість цьому напрямку активно розвиватися. За оцінкою comScore, за останній рік тільки в США сегмент е-комерції заробив $ 304 млрд, з яких $ 194 млрд - у роздрібній торгівлі. Темпи зростання ринку онлайнової роздробу вдвічі швидше, ніж звичайної, і зараз на неї припадає близько 10% обсягу роздрібних продажів.
Роздрібні мережі, що працюють виключно в інтернеті, як Amazon чи eBay, вже стали дуже великими підприємствами, щомісяця на ресурси Amazon заходить більше 110 млн відвідувачів, а обсяг їх продажів в III кварталі 2012 р. в Північній Америці склав до $ 7,9 млрд, на 33% більше ніж роком раніше.
Останній рік ознаменувався сплеском зростання попиту на мобільні пристрої. Наприклад, в США смартфонами користується вже більше 50% всіх власників телефонів. Більше 48 млн людей мають планшети, це на 300% більше ніж у попередньому році.
За даними comScore, за рік мобільні пристрої стали на 50% частіше використовуватися для доступу в інтернет з питань, пов'язаних з подальшими покупками. Сегмент m-комерції зростає на 30% на рік, а у вихідні та свята близько 13% онлайн-покупок виконуються з мобільних пристроїв, приблизно 70% з них - з планшетів. Користувачі все частіше приходять в звичайний магазин тільки щоб подивитися товар, а потім, за допомогою спеціальних додатків для смартфона і планшета порівнюють ціни та роблять замовлення на інтернет-майданчиках.
З вибухом інтересу користувачів до соцмереж маркетологи вступили в боротьбу за комерціалізацію цього каналу комунікацій. Звичайно, за останній рік соцмережі розширили охоплення: LinkedIn налічує 41 млн активних користувачів, Twitter - 40 млн, Google+ - 29 млн, Pinterest та Instagram - більш ніж по 25 млн. Тільки за листопад 2012 р. в Facebook було зареєстровано 150 млн унікальних користувачів в США, і при цьому середній час перебування американського користувача в цій соцмережі скоротилося на 10%. І це дуже важливий тренд, який вже доводиться враховувати при розробці маркетингових стратегій.
Витрати на рекламу активно перетікають у сферу інтернету. За даними IAB, в III кварталі 2012 р. обсяг онлайнової реклами показав річне зростання 18%, в цілому за перші III кварталу сегмент виріс на 15%, в той час як рекламний ринок в цілому - всього на 3,8%. Найбільша динаміка спостерігається в сегменті мобільного (+92%), відео (+18%), пошукової (+17%) і банерної (+12%) реклами.
Одночасно зростає роль показників GRP (медіавес рекламної кампанії) у плануванні і вимірюванні ефективності. Оперативна інформація про час перегляду і точності таргетування дозволяють вірно планувати і доставляти рекламу, а в разі необхідності - і оперативно коригувати проведення кампанії. Відповідний сервіс comScore Campaign Essentials застосовувався більш ніж 160 рекламними агентствами в 32 країнах, і з початком використання цієї служби ROI від цифрової реклами зростала в 5-6 разів.
Судячи по цьому, бомба інноваційного бізнесу вже вибухнула. Чи буде наступна? Швидше за все. Адже наше життя сьогодні - суцільна інновація. А де є інновації - там процвітає бізнес.