пʼятниця, 7 червня 2013 р.
Товарознавці в образі інновацій
Від 14 до 21 години на тиждень у кожного із співробітників витрачалося на управління запасами в ГК «Лама» (гіпермаркети «Фуд-Сіті», універсами «Абрикос», супермаркети «Лама»). Товарознавці кожної з торгових точок мережі 3-6 разів на тиждень робили постачальникам і розподільному центру (РЦ) заявки, кожна з яких містила від 2500 до 5000 найменувань залежно від
формату магазину.
«За такої схеми якість замовлення товару повністю залежало від професіоналізму товарознавця. У магазинах, співробітники яких були недостатньо компетентні, час від часу виникав дефіцит ходових позицій або, навпаки, затоварення. - Відзначає Микола Молдован, заступник ІТ-директора ДК «Лама».
Щоб справитися з цією проблемою, керівництво ДК «Лама» прийняло рішення про впровадження системи управління запасами і Автозамовлення Goods4Cast компанії Forecsys, заснованої на прогнозуванні споживчого попиту.
«Нас залучив солідний портфель впроваджень цього розробника, крім того, можливості системи повністю відповідали нашим вимогам», - каже Микола Молдован. - Крім того, за всі чотири роки експлуатації системи ми мали близько 10 інцидентів щодо зупинки роботи системи. Це говорить про її високу надійності ».
Система Goods4Cast для ГК «Лама»:
- Автоматично вибирає найкращу модель поставок за такими параметрами, як характер динаміки попиту, день поставки, кількість днів до замовлення, термін приймання, термін викладки і т. д.;
- Для кожної комбінації товар-магазин автоматично формує замовлення постачальникам і РЦ;
- Дозволяє оцінювати співвідношення між ризиками коливання попиту і вартості витрат на зберігання додаткового залишку в магазині, і таким чином підтримувати оптимальний рівень запасів;
- Автоматизує замовлення товару на розподільчий центр, через який в середньому проходить до 20% поставок в гіпермаркети і 70% в універсами та супермаркети ритейлера;
- Здійснює замовлення на консолідуючий склад для подальшого розподілу товарів по розподільних центрам торгової мережі, з яких, у свою чергу, відвантаження товару проводиться в магазини;
- Розраховує необхідний обсяг поставок на РЦ, виходячи з сумарної потреби магазинів.
При цьому алгоритм замовлення товару враховує індивідуальні особливості попиту в кожному з магазинів, розклад поставок товару на РЦ і в магазини мережі, час доставки до торгової точки, асортиментну матрицю магазинів (у тому числі дати входу і виходу товару з асортименту), інформацію про резерви і про кількість товару «в дорозі», періодичність поставок товару, рівень мінімального залишку в торговому залі, термін придатності товару, інформацію про святкові періодах, що пройшли і планованих промо-заходах, роздрібну ціну, націнку, вартість зберігання товару на складі, вартість відволікання вкладених в покупку товару коштів.
«Зараз співробітники магазинів не займаються складанням замовлень, а лише контролюють їх», - зазначає Микола Молдован. У поточний момент магазини на це витрачають всього близько однієї години. За словами топ-менеджера, виняток зроблено лише для формату «супермаркет», для якого передбачений поки тільки рекомендаційний Автозамовлення.
Змінилася структура товарного запасу: при зниженні дефіциту в два рази одночасно зменшено обсяг залишків. Підсумок - на 9% покращився показник оборотності, а товарообіг виріс на 3%. Продуктивність праці відділу управління товарними запасами, який займається замовленнями для РЦ, зросла на 40%, що дозволило збільшувати обсяги замовлень у міру відкриття нових торгових точок без розширення штату.
Єдиний мінус, що поки рішення не дозволяє ритейлеру автоматизувати планування та замовлення товарів у форматі «супермаркет», а також акційних товарів та товарів категорії fresh. Тому в 2013 р. ГК «Лама» планує перейти на оновлену версію рішення Goods4Cast.