понеділок, 3 червня 2013 р.

На здоров'ї можна заощадити інноваційним методом


Фармацевтичні компанії зацікавлені в більш широкому використанні IT-технологій як медичними працівниками, так і пацієнтами - очікується, що це стане не лише потужним ресурсом для просування лікарських засобів, але і торкнеться всіх матеріальних та нематеріальних сфер медицини. 



Сьогодні в США охорона здоров'я розглядається як одне з найбільш багатообіцяючих напрямків для впровадження мобільних технологій. Так, згідно з даними, представленим у звіті «Open Mobile: The growth era accelerates, 2012» компанії «Deloitte», очікується, що до 2014 р. цей сегмент ринку в США може досягти 4,6 млрд дол. США. Для такого зростання сьогодні є безліч передумов - скорочення витрат, старіння населення, поширеність хронічних захворювань, брак лікарів.


З ними частково допоможе впоратися останнє досягнення в сфері дистанційного спостереження хворих (Remote Patient Monitoring - RPM), яке дозволить медичним працівникам своєчасно отримувати інформацію про стан здоров'я хворого, а також, дозволить пацієнтам з хронічною патологією уникнути госпіталізації, підвищить точність і оперативність встановлення діагнозу. Відзначено скорочення середньої кількості звернень за невідкладною допомогою на 72% і на 65% зменшилася загальна кількість випадків госпіталізації, що через 25 років дозволить заощадити 197 млрд дол. 


Згідно з результатами дослідження компанії «EPG Health Media», що розробляє і впроваджує рішення для ефективних комунікацій, за останні кілька років у США та ЄС рівень використання мобільних пристроїв, таких як смартфон і планшет з додатками для них, серед лікарів значно зріс. Так, очікується, що обсяг світового ринку мобільних технологій в охороні здоров'я до 2017 року досягне 7 млрд дол. 


Ці зміни торкнуться не тільки сфери охорони здоров'я, а й виробників, дистриб'юторів мобільних пристроїв, а також розробників операційних систем і програмного забезпечення для них. У США та ЄС, згідно з думкою фахівців охорони здоров'я, більш надійними є програми, розробка яких проводилася за підтримки медичних асоціацій, вузів, організацій охорони здоров'я, державних органів та медичних видань. Серед таких додатків: 


- Care4Today для притримування схеми лікування та нагадування про необхідність прийому препаратів;
- GoMeals для контролю кількості споживаних калорій, розроблено спеціально для пацієнтів з цукровим діабетом;
- Vaxtext яке допомагає дотримуватися графіка вакцинації новонароджених;
- IChemoDiary для дотримання розкладу при проходженні хіміотерапії;
- Academy2GO являє собою набір комплексних навчальних посібників для офтальмологів;
- Онлайн-сервіс Lilly Oncology Clinical Trials Resource для фахівців охорони здоров'я, яким потрібен швидкий і простий доступ до інформації про клінічні дослідження протипухлинних препаратів в режимі реального часу;
- Psoriasis App дозволяє лікарю під час огляду пацієнта розрахувати значення Індексу поширеності і тяжкості псоріазу (Psoriasis Area Severity Index). Крім того, фахівцям охорони здоров'я надається доступ до останніх новин у сфері дерматології;
- AZ Quest Для кардіологів та ін 


Дуже багато причин, за якими лікарі можуть використовувати мобільні пристрої, серед яких: 


- Простий і зручний доступ до необхідної професійної інформації;
- Зменшення витрат часу при оформленні різноманітної документації;
- Прискорення процесу прийняття рішення;
- Отримання медичної інформації про лікарські засоби;
- Робота з медичними даними про пацієнтів;
- Призначення пацієнту потрібних лікарських засобів за допомогою програми;
- Проведення дистанційного навчання;
- Організація робочого процесу, що економить час і гроші. 


В аспекті розвитку мобільних технологій в охороні здоров'я ключове значення набуває їх надійність і ефективність. А це означає, що гаджети та програми, призначені для використання в охороні здоров'я, не можуть бути виведені на ринок, якщо вони мають недоліки, які будуть усунені пізніше, як це відбувається в інших сферах. Тому зусилля розробників сьогодні спрямовані на підвищення їх якості та надійності. 


Соціальні мережі також знайшли відгук у традиційно обережних фармацевтичних компаній - і деякі з них вийшли на простори онлайн-простору, вирішивши стати ближче до пацієнтів. Наприклад, фармацевтична компанія «Bayer» запустила проект, присвячений 2 лікарських засобів, в Twitter. Також успішним досвідом присутності фармацевтичної компанії в соціальних мережах можна привести сторінку «Boehringer Ingelheim» на Facebook і «AstraZeneca» у Twitter, на Facebook і YouTube.