субота, 8 червня 2013 р.

Досвід використання відкритих інновацій


Сьогодні, відкриті інновації стирають межу між корпораціями і зовнішнім світом. Компанії в багатьох галузях промисловості експериментують, відмовляючись від контролю інноваційного процесу в обмін на більш ефективне використання внутрішніх ресурсів і більш широкий спектр ідей.

Відкриті інновації це бізнес-стратегія для просування технологій шляхом злиття зовнішніх ідей і продуктів з внутрішніми дослідженнями і розробками. Це спосіб ведення бізнесу, перевагою якого є мінімізація витрат і створення більш ефективних продуктів. Однак вибір правильного шляху не простий, організації повинні зважити переваги і недоліки використання зовнішньої допомоги щодо розвиваються технологій, враховуючи специфіку країни.Відкриті інновації можуть бути інтегровані в бізнес-стратегію залежно від ресурсів та потреб компанії. Організації, яким потрібні ідеї згенеровані громадськістю, отримують їх через ініціативи та конкурси, або співпрацюють з вузькоспеціалізованими посередницькими фірмами для визначення та розробки ідей, які будуть користуватися попитом.Наприклад, Dial у конкурсі «Quest for the best» запропонував учасникам представити запатентовані чи заявлені на патент ідеї в різних товарних категоріях. Procter & Gamble, за допомогою програми Connect + Develop отримує онлайн доступ до новаторів, працюючи в напрямку нових розробок для отримання ідей, котрі спираються на технології. Цікаво, що P & G пропонує свої ідеї за межами фірми, якщо компанія не скористалася ними протягом трьох років.Іншим відкритим інноваційним прикладом є концепція Lounge Nokia - інтерактивний форум, який збирає інноваційні та футуристичні концепції продуктів від незалежних дизайнерів. Інші форуми посередників, таких, як InnoCentive, NineSigma і yet2, також відповідають компаніям з перспективними ідеями та патентами.Організації можуть запропонувати фінансову підтримку новаторам, забезпечуючи фінансування досліджень на ранніх стадіях дослідження відкриття. Intel Capital, наприклад, є засобом для творців мікрочіпів Intel. Компанія інвестує в стартапи і таким чином стимулює інновації, які збагачують її бізнес.Зовнішні інновації для великих компаній стали не тільки інструментом для придбання ідей, а й частиною своєї відкритої інноваційної стратегії.Операційна система Linux є не стільки прибутковою, скільки стратегічною інновацією. Linux розвивається через зусилля ентузіастів в неформальній мережі корпоративних і незалежних програмістів, які просувають вигідні для користувачів технології.Ще один приклад зміцнення зовнішніх інновацій - AppExchange, створений Salesforce. Це інтернет-ринок, де розробники програм, доповнюють систему Salesforce, можуть продавати своє новаторство. Вона також дозволяє фірмі легко відстежувати і купувати програми без фінансування їх розвитку. На додаток до AppExchange, Salesforce створила зовнішнє підприємство, яке забезпечує підтримку розробників.Всі ці, як і будь-які інші бізнес-рішення, компанії повинні починати з оцінки їх можливостей. Вони мають визначити, скільки можуть витратити в гонитві за ідеями, а також, скільки часу співробітники можуть присвятити на відкриті концепції та інші відкриті інноваційні програми. Компанії повинні бути готовими до співпраці з відкритими інноваційними стратегіями.Сприйняття ззовні є ще одним важливим компонентом для відкритої інноваційної стратегії. Організації повинні оцінити, наскільки їх бренд буде привабливим для новаторів.Варто також дослідити, наскільки корисні для компанії відкриті інновації і чи зможе вона отримати готові інноваційні продукти швидко чи все-таки їй краще приділити більше часу на розробку і тестування. Нарешті, деякі галузі промисловості мають суто технічний характер, і більшість інноваційних ідей і раніше повинні бути зосереджені в межах корпорації.