четвер, 6 червня 2013 р.
Дві милі інновацій у Чикаго
Днями Чиказький департамент транспорту (CDOT) заявив, що «найзеленішою вулицею в Америці» буде екологічно чиста архітектурна ділянка протяжністю у дві милі на Чермак-роуд в Чикаго. Такою цю вулицю зробили не десятиповерхові рослинні насадження, а унікальна
міська архітектура, яка включає в себе природний ландшафт, велосипедні доріжки, систему освітлення на енергії вітру, систему збору та зрошення зливовою водою, посухостійкі місцеві рослини та інноваційний бетон «поглинаючий смог».
Відомо, що ця екологічно чиста архітектурна ділянка протяжністю у дві милі, яка проходить уздовж промислової зони Чикаго нещодавно була здана в експлуатацію. Поки дві найзеленіших милі не мають право на сертифікацію LEED, але не через близькість до заводів і фабрик, а через те, що він формально не є будівлею.
Хоча архітектори планують все ж записувати кількісні дані за допомогою восьми сумірних замірів стійкості, таких як штормове управління водними ресурсами, повторне використання матеріалів, зниження енергоспоживання і інших.
Побудовані 14 блоків обійшлися в 14 мільйонів доларів США, це на 21 відсоток дешевше, ніж проекти подібного масштабу, стверджують архітектори. Проект буде вважатися завершеним, доки не буде побудований вуличне накриття і активовані системи охолодження в літній час.
Найбільш очікуваний ефект від будівництва нової вулиці - це перший досвід комерційного використання фотокаталітичного цементу для внутрішньої смуги шосе. «Поглинаючий смог» цемент містить наночастки діоксиду титану і призначений для очищення поверхні дороги і видалення оксидів азоту (NOx) з повітря за допомогою каталітичної реакції на основі УФ-променів. Крім того, в бетоні тротуарів і доріг «зеленої вулиці» міститься до 30 відсотків перероблених матеріалів - використаний асфальт, шлак, старі гумові шини і рубероїдна покрівельна плитка.
Система управління водними ресурсами включає технологію зрошення ландшафту використаною питною водою, а також технологію збору до 80 відсотків щорічного кількості опадів за допомогою комбінації біо-фільтрації стоків, дощових садів і водопроникного покриття тротуарів. Для посадки в плантаторах і біостоках було обрано 95 місцевих видів рослин, стійких до посухи, щоб згодом оцінити їх живучість в придорожніх умовах.
У нічний час вулицю освітлюватимуть світлодіодні лампочки на ліхтарних стовпах, які будуть живитися від енергії вітру. А вуличне накриття, яке буде побудовано протягом всієї ділянки, призначене не тільки для відображення сонячних променів, але і для зменшення ефекту теплового купола.